ارسال پاسخ

۱۶ دى ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6607

pvc-asso.ir

دسترسی به کوتاژهای صادراتی متعهدین ارزی سال‌های 1398 تا 1400 ایجاد شد

بر اساس مصوبه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، دسترسی به کوتاژهای صادراتی متعهدین ارزی سال‌های 1400-1398 به منظور فروش ارز در سامانه نیما و سنا ایجاد شد.

طبق مصوبه شانزدهمین و هفدهمین نشست کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات دسترسی به کوتاژهای صادراتی متعهدین ارزی سال 1400-1398 به منظور فروش حواله ارزی در سامانه نیما و فروش اسکناس در سامانه سنا ایجاد شده است. این مصوبه در راستای سرعت بخشیدن به ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که به هر دلیل تاکنون موفق به ایفای تعهدات ارزی خود نشده‌اند، اتخاذ شد.

اعضای کارگروه در این دو نشست، مصوبات دیگری نیز داشتند که به شرح زیر است.

با توجه به اتمام مهلت عدم اعمال محدودیت‌های تجاری برای صادرکنندگان کالاهای مشمول استثنائات تا پایان آبان ماه سال جاری حسب بند (5) صورت‌جلسه سیزدهمین نشست کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات به منظور پیشگیری از محدودیت در فرآیند جاری تجارت مشمولان این استثنائات، مهلت رفع محدودیت‌های تجاری این دسته از صادرکنندگان به منظور ایجاد دسترسی و ثبت اطلاعات گذشته تا پایان سال 1402 تمدید می‌شود.

با توجه به اختیارات حاصل از ماده (21) آیین‌نامه اجرایی تبصره (6) بند (ح) ماده (2) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور رفع محدودیت‌های مالیاتی ایجاد شده برای پرونده‌های مالیاتی سال‌های 1397، 1400 و 1401 ناشی از اجرای مفاد تبصره (1) بند (ج) بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های 1397 لغایت 1400 ابلاغی در 25 فروردین 1400 از سوی بانک مرکزی مقرر شد:

صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مکلفند نسبت به برگشت 10 درصد از کل مبلغ ارز درآمد شناسایی شده سالانه برای هر پروژه که معادل ریالی آن در صورت‌های مالی سنوات 1397 لغایت 1401 شناسایی شده است (درآمد شناسایی شده حاصل از ارائه خدمات قبل از کسر هزینه‌ها که با رعایت استانداردهای حسابداری شناسایی شده است) و به تأیید کمیته ماده (19) آیین‌نامه اجرایی حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی می‌رسد، حداکثر ظرف مهلت 3 ماه پس از ابلاغ این مصوبه اقدام کنند. در صورت احراز بازگشت ارز به این روش که با رعایت ضوابط بازگشت ارز ناشی از صادرات کالای مرتبط با پروژه صورت می‌پذیرد، سازمان امور مالیاتی مکلف به اعمال معافیت به درامد خدمات فنی و مهندسی سال‌های 1397، 1400 و 1401 خواهد بود.

استفاده از پروانه‌های صادراتی سال 1401 به منظور بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان دی‌ماه سال جاری امکان‌پذیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد