ارسال پاسخ

۲ اسفند ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6707

pvc-asso.ir

همایش لوله و اتصالات یو پی وی سی، تأسیسات ماندگار و ساختمان ایمن امروز ۲ اسفند ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار شد.

همایش ملی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی امروز 2اسفند با حضور نمایندگان نظام مهندسی ها ، سازمان ملی استاندارد، اتحادیه های تاسیسات مکانیکی و اعضای انجمن برگزار شد

به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از خبرگزاری ایفنا، پرویز درویش معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد در همایش لوله و اتصالات یو پی وی سی، تاسیسات ماندگار و ساختمان ایمن گفت: استفاده از محصولات غیراستاندارد آثار اقتصادی و روانی زیادی روی جامعه می‌گذارد. سازمان ملی استاندارد در ۲ سال گذشته توجه خاصی به انجمن‌ها داشته و دارد زیرا ساختمان متشکل از اجزای مختلفی است و قوانین مرتبط با استاندارد تدوین شده‌اند.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد تصمیم گرفت که یک سند استانداردی با عنوان ساختمان استاندارد (استاندارد جامع ساختمان) را طراحی و تدوین کند؛ یو پی وی سی‌ها نیز باید استاندارد باشند تا ساختمان استاندارد شود.
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد بیان کرد: سازمان ملی استاندارد وکیل مردم است ولی هیچ استاندارد ملی بدون توجه به نظر انجمن‌های ذی‌ربط در کمیته استاندارد تصویب نخواهد شد؛ در واقع با تجمیع نظرات کارشناسان استانداردها تعریف و تصویب می‌شوند.
درویش گفت: محصولات سازندگان لوله و اتصالات یو پی وی سی حتما باید استاندارد کارخانه‌ای داشته باشد و این استاندارد باید برتر از استانداردهای سازمان ملی استاندارد باشد. این اتفاقی است که در آلمان رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر استانداردهای کارخانه‌ای فراتر از استانداردهای ملی باشند، سازمان ملی استاندارد نیازی به آزمودن محصولات نمی‌بیند چون نظام‌های خودارزیابی و خودکنترلی در واحدهای تولیدی راه میفتد؛ این گونه نظارت‌ها پسینی می‌شوند.

 

انجمن لوله و اتصالات یو پی وی سی لوکوموتیو ایجاد اشتغال در کشور است

علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از این همایش گفت: انجمن لوله و اتصالات یو پی وی سی، انجمن فعالی است و لوکوموتیو ایجاد اشغال در کشور به حساب می‌آید.
وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است که حوادث را کم کند و صنعت ساختمان سالانه ۴۰۰ نفر حادثه دیده، دارد.
معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: حوادث حوزه ساختمان‌سازی هزینه‌های مادی و اجتماعی زیادی را برای کشور ایجاد می‌کند بنابراین ما باید کاری کنیم که حوادث کاهش پیدا کنند و ما به چشم‌انداز صفر در حوادث ساختمان‌سازی برسیم.
رعیتی‌فرد بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی سالانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان به حوادث ناشی از کار اختصاص می‌دهد و طبیعتاً هزینه زیادی به رفع بیماری‌های شغلی اختصاص داده می‌شود.
وی از همه فعالان عرصه ساختمان‌سازی خواهش کرد که برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها تلاش کنند.
معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان از سازندگان لوله و اتصالات یو پی وی سی خواست که کارگران و سایر نیروهای کارشان را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند.

 

امروز عمر ساختمان‌های ایران به یک چهارم عمر ساختمان‌های کشورهای صنعتی دنیا رسیده است

عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان لوله و اتصالات یو پی وی سی در این همایش گفت: ما ۱۸ هزار واحد ناایمن در تهران و شهرهای دیگر داریم. امروز عمر ساختمان‌های ایران به طور متوسط به یک چهارم ساختمان‌های کشورهای صنعتی دنیا رسیده است. این در صورتی است که ما ۵۰ سال قبل طبق آخرین استانداردهای جهانی ساختمان‌سازی می‌کردیم.
ما روزی بزرگ‌ترین شهرک استاندارد جهان را ساختیم.
وی افزود: به نظر می‌رسد که کیفیت ساختمان‌های ما کاهش پیدا کرده چون کیفیت مصالح ساختمانی کاهش یافته است؛ امروزه اکثر مصالح ساختمانی ایران و جهان، محصولات پلیمری هستند. محصولات پلیمری از ۷۰ سال قبل تا به امروز در کشورهای ما تولید می‌شوند.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان سازندگان لوله و اتصالات یو پی وی سی بیان کرد: ما باید الگوی استفاده از محصولات پلیمری در کشورهای صنعتی جهان را مطالعه کنیم و برای ساختمان‌سازی‌هایمان از بهترین الگو بهره ببریم.
متوسلیان هدف از برگزارش همایش را بهره‌مندی از تجربه‌های علمی و افزایش طول عمر ساختمان‌ها دانست.

 

یکی از موارد شادکامی در دنیا، داشتن مسکن ایمن است

بیژن سحرناز نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات یو پی وی سی در بخش دیگری از همایش گفت: هیئت‌مدیره‌های مختلف در ادوار مختلف مأموریتی را برای خودشان تعریف کرده‌اند و مأموریت ما مسئولیت اجتماعی است. یکی از موارد شادکامی در دنیا، داشتن مسکن ایمن است.
وی افزود: من از هوش مصنوعی سؤال کردم که لوله مناسب برای تخلیه فاضلاب ساختمان چیست؟ اولویت اول هوش مصنوعی پی وی سی بود؛ سپس من دوباره سؤال کردم که ایمن‌ترین لوله برای تخلیه فاضلاب ساختمان چیست؟ مجدداً اولویت اول هوش مصنوعی پی وی سی بود.
سپس حمید گرمابی عضو هیئت‌علمی دانشگاه امیرکبیر صحبت کرد و توجه همگان را به تأثیر استفاده از محصولات یو پی وی سی روی محیط‌زیست جلب کرد.

 

دنیا دارد تغییر می‌کند و ما متأسفانه تغییر نمی‌کنیم

امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی استان تهران در بخش دیگری از همایش گفت: انجمن‌ها و تشکل‌ها بخشی از نظام مهندسی کشور هستند.
وی افزود: همیشه گفته می‌شود که تأسیسات قلب ساختمان است و واقعاً همین‌طور است. لوله‌ها نیز به رگ‌ها شباهت دارند و کیفیت آن‌ها بسیار مهم است.
این عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: صنعت ساختمان‌سازی از گذشته تا به امروز تحول‌های متعددی داشتند و نگاه ما باید به آینده باشد تا بتوانیم عمر ساختمان‌ها را افزایش بدهیم.
ریاحی ادامه داد: دنیا امروز به زنجیره نگاه می‌کند و درباره ساخت قبل از ساخت صحبت می‌‌کند؛ دنیا دارد تغییر می‌کند و ما متأسفانه تغییر نمی‌کنیم یا به‌سختی تغییر می‌کنیم.
وی بیان کرد: سازمان نظام‌مهندسی استان تهران سعی دارد رویکردها را تغییر بدهد؛ این سازمان به دنبال سلامت طرح و اجرا است. ما باید از جزیره‌ای فعالیت کردن و تولید کردن، بپردازیم.
این عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: ما باید به شبکه‌سازی اهمیت بدهیم. شبکه‌سازی کمک می‌کند که ما از تجربیات همدیگر استفاده کنیم.

 

ایران بهترین نقطه دنیا برای تولید یو پی وی سی و کلر آلکالی است اما…

بهمن بهزادی مشاور مدیرعامل اروند در بخش دیگری از این همایش گفت: عمر صنعت پی وی سی ما بالغ بر ۵۴ سال است. نمک را به طلا تبدیل کنیم و این حرف واقعا حرف صحیحی است. کلر و زنجیره ارزش آن مرغ تخم طلای صنعت تولید لوله و اتصالات است.
وی بیان کرد: اتیلن و نمک پایه‌های تولید پی‌وی‌سی هستند.
مشاور مدیرعامل اروند گفت: ایران بهترین نقطه دنیا برای تولید یو پی وی سی و کلرآلکالی است اما ما توجه چندانی به تولید یو پی‌وی‌سی نداشتیم.

 

تأکید نظام‌مهندسی کشور اجتناب ساختمان‌سازان از استفاده از محصولات زیر پله‌ای است

عابدی رئیس کارگروه تأسیسات مکانیکی سازمان نظام‌مهندسی استان تهران در همایش لوله و اتصالات یو پی وی سی، تأسیسات ماندگار و ساختمان ایمن گفت: اوتیس ترمز ساختمان را اختراع کرد و سپس ساختمان‌های بلند ساخته شدند. امروزه ساختمان‌های بلند در اکثر شهرهای دنیا هستند. استاندارد اس ال می‌گوید ساختمان بلند، ساختمانی است که ارتفاعش بیش از ۹۱ متر باشد.
وی افزود: کنفرانس بین‌المللی بهداشت، بحران و ایمنی می‌گوید ساختمان‌های بلند باید بتوانند از درون آتش‌سوزی‌های احتمالی را کنترل کنند چون امکان تخلیه فوری آن ساختمان‌ها وجود ندارد.
رئیس کارگروه تأسیسات مکانیکی سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: ۲ موضوع سرعت و فشار جریان در لوله‌کشی فاضلاب ساختمان‌های بلند مهم است.
عابدی گفت: می‌توان از لوله‌های یو پی وی سی در ساختمان‌های بلند استفاده کرد.
وی تاکید کرد: ساختمان‌سازان باید از محصولات استاندارد استفاده کنند و از استفاده از محصولاتی که در زیر پله تولید می‌شوند، اجتناب کنند؛ امروزه همه مهندسان ناظر کشور به موضوع مذکور تأکید دارند.
فرزانه خرمیان دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله‌ و اتصالات یو پی‌وی‌سی در بخش دیگری از این همایش توضیحاتی درباره لوله‌های پلیمری داد.

 

 لوله‌های آتش‌گیر؛ لوله‌های ارزان‌قیمت اما ناایمن برای برق‌کشی

زهره گیلوری از آزمایشگاه پارس آزمای جامع توضیحاتی درباره انواع لوله‌های برقی داد و گفت: گاهی در کشور ما لوله‌های آتش‌گیر برای برق‌کشی به کار می‌روند و این درست نیست؛ در واقع لوله‌های آتش‌گیر برای برق‌کشی مناسب نیستند اما به نسبت لوله‌هایی که خودخاموش‌شونده هستند، قیمت کمتری دارند و پیمانکاران تمایل زیادی به استفاده از آن‌ها دارند.
وی از مهندسان ناظر درخواست کرد که به شماره‌های درج شده روی لوله‌ها توجه کنند تا ساختمان‌های ایمنی داشته باشیم.
قدرت الله هاشمی مطلق از آزمون دانا پلاستیک در بخش دیگری از همایش لوله و اتصالات یو پی وی سی، تأسیسات ماندگار و ساختمان ایمن گفت: مواد اولیه لوله و اتصالات، موادی هستند که رده‌بندی دارند و تست‌های الزامی کافی نیستند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد